Anderhalve maand verder - Reisverslag uit Seinäjoki, Finland van Martijn Duerinck - WaarBenJij.nu Anderhalve maand verder - Reisverslag uit Seinäjoki, Finland van Martijn Duerinck - WaarBenJij.nu

Anderhalve maand verder

Door: Martijn Duerinck

Blijf op de hoogte en volg Martijn

28 Oktober 2015 | Finland, Seinäjoki

Na een kleine anderhalve maand voor leuke activiteiten is het tijd om mijn avonturen toch ook weer eens op papier te zetten.

Na mijn eerste verslag heb ik een bezoek gebracht aan Helsinki, Sint Petersburg, Tampere en Umeå. En natuurlijk de verhalen in de studie stad zelf plus school. Want ja, daar ben ik ook gewoon mee bezig en er zijn zelfs al punten binnen ;).

In het weekend van 19 september, waren we met een grote groep studenten afgereisd naar de Russische stad Sint Petersburg. Foto's hebben jullie hoogstwaarschijnlijk al voorbij zien komen. Er waren veel culturele bezoeken in en rondom de stad. Ik heb veel geleerd over de stad en Russische history en heb natuurlijk genoten. Van het beklimmen van een kathedraal tot het feesten in een limousine. Alles is mogelijk daar. Ook op de ferry is er van alles gebeurd. Cocktails 2 voor de prijs van 1. Roulette met Russen die je eerst uitlachen en vervolgens na grootte winst als vriend willen. Verdere verhalen zal ik ooit nog wel eens vertellen onder het genot van een goed biertje ;).

In de weken hierna was er vooral de focus op school, feestjes en het dingen doen rondom de stad. Een Oktoberfest door Finnen georganiseerd, BBQ bij temperaturen onder 6 graden. Het is allemaal mogelijk, al moesten de Duitse studenten het Oktoberfest toch wel in goede banen leiden! En ook met bowlen verliezen van iemand die tot die dag nog nooit had gebowld. Mooie herinneringen zijn het.

Het bezoek van een Slowaaks meisje in Seinäjoki werd ook goed gevierd natuurlijk. (Ik heb haar samen met Alex ontmoet in Sint Petersburg). Uitgaan, wandeling rondom de mooiste plekken van Seinäjoki en natuurlijk het nachtleven bezoeken. Je moet iets doen als je bezoek hebt.

Na deze week kwam toch wel 1 van de mooiste momenten in mijn periode in Finland. De eerste keer dat ik het Noorderlicht op zo'n felle manier heb gezien. Verschillende kleuren en het danste door de lucht. Na een paar biertjes werd het alleen maar mooier en mooier. Om vervolgens toch maar richting de stad te vertrekken voor een zeer fout Disney feestje ;). Waar ook wat magische figuren rondliepen.

Aan het eind van deze week ook al mijn 2de Course afgerond, van de 9 die ik er heb. Mijn eerste vak was trouwens afgerond met een 5!
Feit! In Finland is het laagste cijfer een 0 en het hoogste een 5. Je snapt dus dat ik blij was :).

In de vakantieweek die we hadden is er ook van alles gebeurt. Een cottage die op het laatste moment wordt geannuleerd en mensen die ziek zijn net als je andere steden wil bezoeken.

Het eerste alternatieve idee in de vakantie was dus een fietstocht, gezellig 4 uur lang rondom het meer bij Seinäjoki fietsen en de natuur verkennen. Dit is iets wat je in Finland moet doen. 2 dagen later een bezoek gebracht aan Tampere. Dit is een stad in midden Finland. Omringt door 2 meren die in hoogte verschillen. Voor sightseeing ben je na 4 uur wel klaar. Veel historie en mooie plekken om te bezoeken, dat wel.

Het 2e deel van de vakantie kon gelukkig wel doorgaan volgens planning. Na enige stress, het bezoek aan Umeå Zweden. Hier woont onze Slowaakse vriendin en we waren uitgenodigd om langs te komen. Samen met Florian en Alex zijn we dan ook vertrokken op deze trip. Eerst om 4 uur in de morgen de bus pakken, om vervolgens om 9 uur op de ferry te stappen. Vervolgens een kleine 5 uur varen en nog eens een busreis van 20 minuten. Een kleine reis die uiteindelijk voor een leuke paar dagen heeft gezorgd. De drank daar is iets duurder dan in Finland, maar dat maakte voor mij niet uit! Gezelligheid staat voorop. Net zoals in Finse clubs hebben ze een blackjack tafel in de club. Deze mensen gaan me ook hier niet vergeten. Ongeveer 80 euro winst! Maar als stad is Umeå mooi om te bezoeken. Het is niet al te groot, maar wel een echte studentenstad. Een paar mooie bezienswaardigheden en rare kunst. Een aanrader voor mensen die in die regio zijn.

De laatste week was het vooral weer feesten, serieus doen tijdens lessen. En weer een vak afronden. Ja ja, ik ben ook echt met school bezig hier.

Het mooiste wat er afgelopen week is gebeurd hier, is toch wel de landstitel die SJK in het Finse voetbal heeft behaald. Als student alle 4 de thuiswedstrijden bezocht en genoten van de sfeer. De club en supporters wisten niet wat ze mee maakte, nadat de club is ontstaan na een fusie in 2007 is het natuurlijk ook wel te begrijpen.

Ik zal proberen aan het eind van deze maand weer een verslag te plaatsen. De komende weken staat er een studentencruisehipparty op het programma. Een bezoek aan Lapland(kerstman) en een feest in Helsinki.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Seinäjoki

Martijn

Een kort reisverslag over mijn tijd in Seinajoki, Finland.

Actief sinds 05 Sept. 2015
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 3025

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 31 December 2015

4 maanden in het land van de duizend meren

Landen bezocht: